Organisatie

Vele vrijwilligers vormen samen met de predikant de ruggengraat van de Protestantse Gemeente te Duiven. In verschillende werkgroepen zetten deze gemeenteleden hun talenten in om hun geloof invulling te geven. En om de kerk draaiend te houden.

Kerkenraad
De kerkenraad vormt het bestuur van de Protestantse Gemeente Duiven. De kerkenraad stelt het beleid van de gemeente vast en geeft dagelijkse leiding. In het Beleidsplan ‘Veranderen vanuit verbinding’ heeft de kerkenraad de keuzes en activiteiten voor de periode 2020-2023 vastgelegd.

Clusters
De vaste werkgroepen die de kerkenraad ondersteunen, noemen wij clusters. De volgende clusters zijn actief:

Trossen
Gemeenteleden die zich willen inzetten voor een speciale activiteit of doelstelling werken samen in trossen. Sommige trossen draaien om kortlopende projecten maar andere zijn lang actief. Voorbeelden van trossen zijn:

• Groene Kerk
  • Pionieren
  • Fair Trade Herberg
  • Schone kleren
  • Muziek in de kerk
  • Samen schoonmaken
  • Theater

Wilt u meedoen aan een tros of er zelf een starten? Nieuwe initiatieven en extra handen zijn altijd welkom! De ouderling van dienst kan u op zondag verder helpen en u kunt ook altijd mailen naar .